Vyprošťovací tank VT-55A
PRODEJ VOJENSKÉ TECHNIKY K SOUKROMÝM SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM
ZBRAŇOVÉ SYSTÉMY JSOU ZNEHODNOCENÉ DLE PLATNÝCH ZÁKONŮ ČR
Skladem tři kusy původem z AČR. Tanky jsou v dobrém stavu - nízký počet km a mH! Nově navezeno z Rančířova.
VT-55A Speciální pásové vozidlo postavené na podvozku středního tanku T-55A. Úkolem bylo vyprošťování uváznuté techniky na překážce nebo poškozené techniky v boji či dokonce provádění oprav. Pancéřování, odolnost vůči ZHN ( Zbraně hromadného ničení ) a kompletní pohon ( motor, převodovka ) byl zachován a je stejné jako u T-55A.
3 členná osádka složená z řidiče-mechanika, vazače a velitele.
Vývoj vycházel z licenční dokumentace vyprošťovacího tanku na podvozku T-54 ( BTS - II ) původního sovětské provedení ve ZTS VVÚ Martin v roce 1964. V roce 1968 ukončení vývoje a 1969 zahájení výroby až do roku 1983. 1/5 produkce byla dodána do ČSLA, polovina do státu bývalé Varšavské smlouvy a ostatní do nekomunistických ( ale sympatizujících ) států.
Tabulka parametrů
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Obecné informace | |
Maximální rychlost | silnice 50 km / h / terén 35 km / h / s vlečeným tankem 25 km / h |
Délka | 7,12 m ( s ostruhou v pochodové poloze ) |
Šířka | 3,28 m |
Výška | 2,25 m |
Celková hmotnost | 35 t |
Brodění | 1,4 m |
Max. dojezd | silnice 400 km, terén 280 km |
Výstupnost | 0,8 m |
Překročivost | 2,7 m |
Výzbroj | bez pevně namontované výzbroje |
Doplňující informace | |
Osádka | 3 osoby ( velitel, řidič - mechanik, vázač ) |
Pohon | V-55 |
Výkon pohonné jednotky | 426,59 kW při 2.000 ot / min |
Maximální kroutící moment | 2.400 Nm při 1.200 - 1.250 ot / min |
Další parametry | vidlicový čtyřtaktní vznětový s kapalinovým chlazením |
Počet válců | 12 |
Kompresní poměr | 15 |
Objem válců | 38,88 l |
Normovaná spotřeba paliva | |
na silnici | 190 - 210 l / 100 km |
v terénu | 300 - 330 l / 100 km |
s vlečeným tankem | 470 - 1 000 l / 100 km |