Mostní tank MT-55A
PRODEJ VOJENSKÉ TECHNIKY K SOUKROMÝM SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM
ZBRAŇOVÉ SYSTÉMY JSOU ZNEHODNOCENÉ DLE PLATNÝCH ZÁKONŮ ČR
Skladem dva kusy původem z Polské armády. Velice dobrý technický stav. Najeto pouze 40 km ( 43 mH ) a 160 KM ( 14 mH ). Možnost zakoupení mostovky nebo podvozku separátně.
Mostní tank MT-55A základ tvoří podvozek tanku T-55 bez věžového kompletu. Upravený pro převoz, pokládku a opětovné složení mostní konstrukce nůžkového typu o délce 18 m. Mezi nutné vybavení patří „RIEKA“ souprava pro hluboké brodění, protipožární ochrana a ochrana proti zbraní hromadného ničení. Hlavními ukoly bylo rychlé přemosťování protitankových záterasů a jiných překážek.
Vývojový závod TEES Martin a VOP se zadal vývoj a výroba MT-55A na počátku r. 1964. O rok později začali zkoušky. Po několika neúspěších, vylepšeních a úpravách se vše podařilo r. 1968. Sériová výroba probíhala od r. 1973 až do r. 1983 a do ČSLA dodáno na 1.270 kusů.
Konkrétně typy v naší nabídce ( BLG-67MP ) jsou osazeny mosty T-72 s nosností 50 tun.
Tabulka parametrů
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Obecné informace | |
Délka s mostem / bez | 9.880 mm / 8.450 mm |
Šířka s mostem / bez | 3.300 mm / 3.270 mm |
Výška s mostem / bez | 3.350 mm / 2.800 mm |
Světlost s naloženým mostem / bez | 425 mm / 460 mm |
Překročivost | 2,7 m |
Výška kolmé stěny | 0,7 m |
Hloubka brodu bez přípravy | 1,4 m |
Délka s mostem položeným na rovině | 27.100 mm |
Hmostnost s mostem | 36 t |
Dojez ( cesta / terén ) | 430 - 480 km / 270 – 300 km |
Spotřeba paliva při ukládaáí mostu | 50 l / hod |
Most | kolejový, nůžkový, dvě nezávislé mostovky |
Délka složeného mostu | 10.600 mm |
Šířka jedné koleje | 1.150 mm |
Šířka mostu | 3.300 m |
Šířka mezery nemi kolejema | 1.000 mm |
Délka rozloženého mostu | 20 m |
Hmotnost mostu | 6.000 kg |
Nosnost mostu | 50.000 kg |
MT-55A je možné přepravovat | |
- po železnici na dvou železničních vozech Px nebo Paon | na jednom vagonu podvozek, na druhém most. |
- na dvou podvalníkách s nosností 20 t | |
- po vlastní ose | |
- na přepravníku PM-55 ( jen most ) | |
Pohonná jednotka | |
Motor | V-55 |
Výkon pohonné jednotky | 426,59 kW při 2.000 ot / min |
Maximální kroutící moment | 2.400 Nm při 1.200 - 1.250 ot / min |
Další parametry | vidlicový čtyřtaktní vznětový s kapalinovým chlazením |
Počet válců | 12 |
Kompresní poměr | 15 |
Objem válců | 38,88 l |
Doplňující informace | |
Osádka | 2 muži |