Velitelsko-štábní vozidlo R-5 Bečva
PRODEJ VOJENSKÉ TECHNIKY K SOUKROMÝM SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM
ZBRAŇOVÉ SYSTÉMY JSOU ZNEHODNOCENÉ DLE PLATNÝCH ZÁKONŮ ČR
!!!PRODÁNO!!!
původem z AČR. Najeto 257 KM.
R5 Bečva (OT-R5) Obojživelné obrněné pásové vozidlo na podvozku BVP-1, jako velitelsko-štábní s širokou řadou komunikačního vybavení. Hlavním úkolem bylo vytvoření a udržení nepřetržitého velení početnějších mechanizovaných jednotek. Osádka tvořená z 5 osob: řidič, velitel, střelec a 2 specialisté (radisté-spojaři).
Původní strop korby BVP-1 byl odříznut v délce 2060 mm a zvýšen o 500 mm. Na vyvýšené nástavbě jsou umístěné příklopy osádky, střelecká věžička, sání vzduchu, anténní klouby a průchodky. Na vnější straně korby jsou další přípojná místa, elektrocentrála s jeřábovým zdvihadlem, nezávislé topení, úchyty a schránky s příslušenstvím a ženijní nářadí. V přední části jsou uloženy vozidlové akumulátory. Na stropě nástavby se nachází protiskluzové plechy.
Podlaha vozidla je upravena pro uložení účelových akumulátorů a sedaček. Uvnitř korby jsou návarky pro upevnění dílů nástavby. Stanoviště řidiče a velitele vozu je shodné s BVP-1. Štábní pracoviště je umístěno v přední zvýšené části nástavby. Jsou zde pracovní stůl, tabule na mapy, magnetická tabule, místo pro uložení dokumentace a štábních pomůcek. Po delší straně pracovního stolu jsou zabudovány dvě sedačky příslušníků štábu opatřené bezpečnostními pásy. Mezi sedačkami je odkládací prostor. Pracoviště radistů v zadní části je od štábního prostoru odděleno rámem, ve kterém jsou umístěny radiostanice, centrální ovládací panel a ostatní spojovací prostředky. Součástí rámu je rovněž trezor. Mezi sedačkami radistů se nachází hlavní palivová nádrž. Její horní plocha je upravena jako pracovní stůl.
Vozidlo je vybaveno 12 pozorovacími přístroji TNPO-170 (čtyři u řidiče, dva ve velitelské věžičce, po dvou na pravé a levé straně v prostoru radistů a po jednom v zadních dveřích). Pro palbu se montuje místo středního pozorovacího přístroje řidiče periskop TNPO-350B. Pro vlastní obranu vozidla byl součástí i kulomet DŠKM ráže 12,7 mm.
Tabulka parametrů
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Obecné informace | |
Maximální rychlost | silnice 65 km/h / terén 45 km/h / plavba 7 km/h |
Délka | 6,74 m |
Šířka | 3,15 m |
Výška | 2,74 m |
Celková hmotnost | 13,8 t |
Brodění | plave |
Max. dojezd | 550 - 600 km |
Výstupnost | 0,7 m |
Překročivost | 2,5 m |
Výzbroj | |
Protiletadlový kulomet | DŠKM - ráže 12,7 mm |
Doplňující informace | |
Osádka | 5 osob ( řidič, velitel, střelec a 2 specialisté - radista a spojař ) |
Pohonná jednotka | |
Motor | UTD 20 |
Výkon pohonné jednotky | 221 kW |
Maximální kroutící moment | 980 (+49 / - 98) Nm |
Počet válců (do V-120°) | 6 |
Kompresní poměr | 15,8 |
Objem válců | 15,9 l |
Další parametry | čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový |