JVBT-55A ( jeřábovací vyprošťovací buldozerový tank )
PRODEJ VOJENSKÉ TECHNIKY K SOUKROMÝM SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM
ZBRAŇOVÉ SYSTÉMY JSOU ZNEHODNOCENÉ DLE PLATNÝCH ZÁKONŮ ČR
JVBT-55A ( jeřábovací vyprošťovací buldozerový tank ) je výsledkem projektu jeřábo-buldorezu s větší nosností než VT-55A resp. s nosností až do 20 t. Měl působit ve spolupráci s VT-55 hlavně proto, že by byl schopný zvednout těžkou techniku ( např. věžový komplex, střední tanku - vpředu nebo vzadu ) do potřebné výšky pro úspěšné provádění oprav v poli. V neposlední řadě následuje využití pro úpravy terénu díky své buldozerové radlici ( může nemusí být součástí ).
Vývoj započal v Turčianskych strojírnách n.p. Martin v roce 1967, v roce 1970 se zkouší první prototyp a následně první série vozů. Výroba pokračovala až do roku 1983. Bylo vyrobeno 508 vozů. Pancéřování, ochrana proti ZHN a chemickým zbraním, motor, převodovka zůstávají shodné s tankem T-55A.
Tabulka parametrů
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Obecné informace | |
Maximální rychlost | silnice 40 km / h ( 25 - 30 km / h průměrná ) / terén 20 km / h |
Délka | 7,12 m ( s ostruhou v pochodové poloze ) |
Šířka | 3,28 m |
Výška | 2,90 m |
Celková hmotnost | 42 t |
Brodění | 1,4 m |
Max. dojezd | silnice 250 km, terén 170 km |
Výstupnost | 0,8 m |
Překročivost | 2,7 m |
Světlá výška | 380 - 390 mm |
Výzbroj | |
kulomet | PKT |
ráže | 7,62 mm |
Jeřáb | |
maximální vyložení | 8 m |
maximální nosnost | |
bez podepření radlice (možnost otáčet výložník o 360°) | 100 kN |
s podepřením radlice (možnost otáčet výložník o 360°) | 150 kN |
s břemenem před přední částí korby (bez otáčení výložníku) | 200 kN |
Nákladová plošina: | |
plocha | 3,31 m2 |
nosnost | do 1.500 kg |
Hlavní naviják | mechanický s tažnými bubny |
tažná síla přes jednu kladku | 500 kN |
tažná síla přes dvě kladky | 750 kN |
pracovní délka lana | 200 m |
průměr lana | 28 mm |
Pomocný naviják | bubnový s kapalinovým pohonem |
tažná síla | 8 kN |
pracovní délka lana | 400 m |
průměr lana | 6,3 mm |
Doplňující informace | |
Osádka | 3 osoby ( velitel, řidič - mechanik, vázač ) |
Pohon | V-55 |
Výkon pohonné jednotky | 426,59 kW při 2.000 ot / min |
Maximální kroutící moment | 2.400 Nm při 1.200 - 1.250 ot / min |
Další parametry | vidlicový čtyřtaktní vznětový s kapalinovým chlazením |
Počet válců | 12 |
Kompresní poměr | 15 |
Objem válců | 38,88 l |
Spotřeba paliva | |
na silnici | 200 - 250 l / 100 km |
v terénu | 300 - 350 l / 100 km |