BTR-60 PU-12
PRODEJ VOJENSKÉ TECHNIKY K SOUKROMÝM SBĚRATELSKÝM ÚČELŮM
ZBRAŇOVÉ SYSTÉMY JSOU ZNEHODNOCENÉ DLE PLATNÝCH ZÁKONŮ ČR
!!!PRODÁNO!!!
Dostupnost neznámá. Původem z AČR.
BTR-60 PU-12 - Bronetransporter ( БТР-BTR, Бронетранспортер "obrněný transportér" ) Obojživelný osmikolový obrněný transportér s centrálním dohušťováním kol, ve verzi velitelského vozidla od úrovně praporu a výše, vozidlo s rozšířenou spojovací technikou a bez střelecké věžičky. Osádka byla tvoření - Velitel baterie či čety, Velitel družstva , Pátrač - kreslič, Spojař, Řidič. Levý motor pohání druhou a čtvrtou nápravu zatímco pravý motor zajišťuje pohon předního navijáku, první a třetí nápravy. V předu sedí řidič a velitel, střední část je pro osádku a v zadní části jsou uložené motory
Vozidlo bylo vyvinuté na konci 50. letech jako náhrada za zastarávající BTR-152. Během 60. let proběhmo mnoho vylepšení a právě v této době byl vůz hlavním obrněným transportérem sovětské armády. Celkem byl využíván na 30 státy po celé Zemi od komunistických až po ty "spřátelené".
Tabulka parametrů
Název parametru | Hodnota |
---|---|
Obecné informace | |
Maximální rychlost | na silnici 80 km / h, plavba 9 km / h |
Délka | 7.220 mm |
Šířka | 2.825 mm |
Největší výška | 3.357 mm |
Výška po horní pancíř | 2.055 mm |
Světlá výška | 475 mm |
Hmotnost ( bojová ) | 10.400 kg |
Dojezd | 500 km |
Osádka | 5 |
Maximální dosah radiostanic | |
R 407 | 15 km |
R 123 | 15 - 20 km |
R 111 | 25 - 30 km |
Překročivost | 2 m |
Výška kolmé stěny | 0,4 m |
Stoupavost | 60% |
Náklon | 40% |
Naviják | 4.500 kg s dosahem 50 m |
Poloměr otáčení | 12 m |
Poloměr otáčení při plavbě | 8-10 m |
Pohonná jednotka | |
Motor | 2 x GAZ 49B |
Další specifikace | Benzínový šestiválec chlazený vodou |
Objem jednoho motoru | 3.480 ccm |
Výkon jednoho motoru | 66 kW / 90 PS při 3.600 ot / min |
Společný výkon motorů | 132 kW /180 PS |
Převodovka | mechanická, čtyřstupňová s jedním stupněm vzad s pomocnou převodovkou lodní vrtule |
Spojka | jednolamelová, třecí, mechanická |